Tävling!

Red en felfri ritt idag på bodens lokala hopptävlingar. Så rosett blev det =) Vi var 28 hundradels sekunder från bästa tiden!! så man kan säga att vi kom 2:a även fast man inte blir plac när man tävlar avd.B. Det var 12 ekipage sammanlagt, så jag är jävligt nöjd kan jag säga!! =)
Å hon skötte sig såå bra, och höll sig lugn å medgörlig..jag har verkligen en super fin häst, psykiskt alltså. Å inne på banan så kom vi lite fel ibland men hon är så fruktansvärt lätt att reglera, så kommer man för långt ifrån så driver man bara på henne då tar hon ett jätte språng,(inga tendenser till att stanna alltså, bara för att man kommer fel), och tvärt om så har hon blivit jätte duktig på att korta sina små galoppsprång, som vi har haft lite problem med fram tills förra veckan typ. Men vi tränade på det för robban senaste träningen, och han sa att jag MÅSTE börja kräva ännu mer utav henne, och det gjorde jag den gången, sen fattar hon! Så då funkar det bara bättre och bättre gångerna efter och man känner rent att hon förstår vad hon ska göra! =P
Hon är så sööööt! =)
Blev inte nå bra bilder för vi har inte riktigt lärt oss kameran än, den går inte att få nå större men det är vi iaf =)


Hahaha jooo måste ju bara berätta att jag glömde ju att gå banan för h-vete!! Kom på det när jag skulle börja rida fram, snacka panik!! men som tur är så rider jag ju unghäst och banorna är då enklare än på träning till och med, så jag läste bara igenom banskissen och kikade på ekipaget före mig när jag stod beredd..snacka virrig!?%=)
Men det gick ju det åxå!! =))
Kram kram

Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis!! Gud vad duktiga ni är!

Kram

2008-10-26 @ 08:37:18
URL: http://kvandalee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0