Robban träning sön 16/3

Hoppade för robban igår och jag är nöjd, gick inte lika bra som förra gången men hon var väldigt mör för vi var å galopperade lite i lördags på amuvägen.

Annars så har helgen varit bra har hunnit jobba, städa, ridit å tagit mig en liten drink på lördags kvällen till melodifestivalen.

Jag tycker att rätt låt vann!

Hamnade senare på lördagskvällen uppe hon E men for hem ganska snabbt, blev så trötta ja å älsklingen =))

                                                                  

Go natt!

Ny sadel!

Åhå, nu har jag beställt en ny sadel via S

så här ser den ut fast svart

image46
Designad för optimal prestation. Sittkomforten är oöverträffad. En fin övergång från din sits till insidan av låren som ger dig korrekt och naturlig position och ger ögonblicklig kontakt och oerhörd balans. Smalt skuren sits. Justerbart flexiblocksystem. CAIR luftsadelpanelsystem. Utbytbart koppjärn. Första klassens österrikiska Stögerläder.

åsså en ny hjälm ska jag införskaffa mig, nu har jag bara en skit hjälm från hööks, så en bra livförsäkring kan jag faktiskt unna mig, och egentligen billigt om man tänker vad livet är värt!

Snygg är den åxå på köpet =)

image48

Tack å hej för mej!

kläder, skor..

Beställde lite nya kläder som kom här förra veckan.
Är riktigt nöjd faktiskt!
Här är lite av det ja hittade

Svarta pums



                                                               myströja å jeans

                                                                           



Svarta byxor

                                       

Helgen..

I fredags satt vi ute å grillade nedanför älsklingens bror, dom hade gjort så fint å skottat upp sittplatser. Drack vin å grillade kött.
Lördagen tog vi det väldigt lugnt å åt hon älsklingens föräldrar å sjöng lite singstar på kvällen å myste.

Fick min vinst idag förresten, vann förra veckans säljtävling å fick välja mella 3 saker,
å då valde jag dessa fina vinglas =) fyra st fick jag.






image42

Kram å hej

telefonterror...

Att så många kunde vara intresserad av saaben trodde jag inte!
Jag la ut annonsen iförrgår omkring 9 på kvällen, då hann det maila en samma kväll och dagen efter började dom ringa 06.55!
Svarade inte då, men sen ringde samma person en gång till, å en gång till å då svara ja..
Så nu är saaben hos han i luleå!
Sen hann det ringa 8 st till + 2 mail. =)

Men nu är han såld lill saaben.
image41

Hejsvejs!

Robban träning

Blev en oplanerad robban träning idag =)

Gick ut i ridhuset å skulle rida efter att det hade varit tömkörnings kurs, hade tänkt hoppa lite, åsså kom alla hopphästar å hopponnysar in i ridhuset å ja fick veta att det va robbanträning, så då tänkte jag att `äh va fan jag är åxå me, hade ju ändå tänkt hoppa lite =)
OCH DET GICK SKIT BRA! =)
Åååå lill gumman hon va så duktig, hon är verkligen rolig att rida å har blivit såå fin =)
Hoppade upp till 80 cm för första gången å även bana för första gången.

Go gumman! (Bilden är tagen vid ett annat tillfälle)




Go natt å kram


Hej hå..

Mmmm...har just kommit hem från smultert Älsklingen bjöd! =)

jag åt en varm landgång och drack en suuper god choklad drink med marshmallows...



                                            image36              



image38    

Nu ska jag till stallet å rida lillan...

förresten kolla in dessa skor, jag föll för dom..
image39
Blink, finns på have2have...



hej hopp!                      

Ny Bil!

Nu har nya pärlan kommit =)
Snacka skönt å ha en bli som:

* inte läcker in väta genom bagageluckan och bägge framdörrarna
* inte läcker servo olja
* inte tickar på ventilerna
* drar mindre soppa
* har kombi, abs, ac, taklucka =), elhissar, farthållare mm =P
* det går att öppna dörrarna normalt på!

...men jag tycker synd om saaben, Han var som fin på sitt sätt..=(...saknar han lite när man har "kört in sig på han i typ 3 år"...en riktigt trogen tjänare på sina dryga 45 tusen mil, nu ska han väl bli demolerad eller nå..snyft saaben..;(...du kommer alltid att finnas i mitt hjärta..snyft..å jag kommer aldrig att glömma dig...å inte tuffen heller...snyft..å..jaa..I LOOVEE YOUU SAABEN!

Jajja nog om saaben...

I helgen var vi i våran stuga i "värrefjäll" (västerfjäll), dit saaben med värdighet förde oss, lite döv  på kuppen kanske man blev (enormt mkt vägljud) men so what, som pensio får man ha lite skavanker..!

MEN otur med vädret hade vi!
Snö å grå himmel alla dagarna..så det blev bara 1 tur med brädan, å de var nerför ett skoterspår...å gick som det gick... :/ !! Lemmen som attans dagen efter....
 Men det blev ist mycket pimpling...om det nu var nå roligare...?

Själv fick ja ingen fisk (å tur var väl kanske det, då jag aldrig i livet skulle röra en levandes igen!) men pappa å Y fick sammanlagt 8 st rödingar...kul, kul!
Körde lite skoter å så men Älsklingen var mest irri på att han inte hade en egen, lite roligare skoter än farbrors widetrack (vilket inte är såå svårt att hitta),  väger du mindre än typ 80 kg eller nå så går det ju faan knappt å svänga dom!

Men vi åt iaf god mat drack gott å myste framför brasan (i snöfall stora som lapphandskar) å sov riiiktigt gott..!

nä nu ska ja surfa vidare

PUSS

RSS 2.0