Hej å hå..

Har nu arbetat på mitt nya jobb i en vecka och jag trivs jätte bra =) Eller det är ju inte riktigt "mitt" jobb än, men hoppas att det blir!
Skulle vara såå skönt med fast jobb!

Hoppade Troya i torsdags för robban, gick super som vanligt! =)
Blir å vara me på Uno löshoppning i helgen.

På fre kommer Andrus till ärf, ska då kolla upp Troya lite plus raspa tänderna.

Å jag har hittat massa kläder som jag vill ha på mim...men har inte råd!!
Men jag ska banne mig unna mig ETT nytt plagg innnan jul iaf...

Åhh, jag orkar bara inte julpynta nå märkvärdigt i år...snöra upp nån stake i köksfönstret får räcka..
Nä nu ska ja handla julklappar på nätet!

Tack å hej för mej

 

Såja

Nu har jag äntligen lagt in bilder från Cypern resan på pixbox, men alla rymdes inte denna månad så det kommer mer sen!
Men fan va man längtar tillbaka när man ser på korten.... 

såå varmt å härligt!!!

Det ser ut som att dennis badar i en pool, men det är havet =)

Fredag

Idag så har jag städat å lagat en jätte god middag åt älskligen.
Jag gjorde pastagratäng med taco kryddad köttfärs å en god sallad till.
Sen åt vi ost å kex medan vi såg idol.
De va mysigt =)

På måndag börjar jag mitt nya jobb, eller det är ju en prov månad först, men det är lite spännande..=)
Hoppas bara att jag trivs med jobbet i sig.

Nä nu blir de sängen för jag måste orka upp å släppa ut kusarna imorgon.

Go Natt

Löshoppning

Troya var såå duktig idag på löshoppningen. =)
Det går bara bättre å bättre för varje gång nu, hon hoppade 120 mkt enklare än förr.

Imorgon hade jag tänkt rida.


God dag..

Idag är det kallt ute...å jag har gått å blivit förkyld igen, eller sist så var det ju halsen å feber, men nu är det snor å host! Jävla onödigt alltså..

Helgen har iaf varit underbart rolig och jag har fått umgås med underbara mia =)) Begav oss en sväng till Boden även under lördags kvällen.

Idag så har jag varit på arbets och fått veta att under min "utbildnings månad" som säljare så kommer mitt aktivitesstöd att innefatta den enorma summan av ca 5000 kr, (lika mkt som min stämpling innefattar) plus att jag eg inte får ta på mig nå extra arbete under denna månad.
Hur i h-vetes j-lar ska jag klara mig på den ynkliga summa pengar?!?!
Å de är ju bara hoppas att man vinner på nån triss-lott snart, det går ju bara inte att leva på så lite pengar när man har en häst dessutom...
Ja det är ju faktiskt den som kostar....

Nä nu far ja till stallet....Bye Bye =))

Oavgjort

Har just varit å kollat på Taifs hemmamatch, den slutade med oavgjort (7-7).
Men Älsklingen gjorde iaf 1 mål..! Duktig va han =)
Dom spelade bra i slutet av matchen även fast dom började med 7-1 å slutade med 7-7 =)
Hoppas det inte var för att vi kom =))

Ska ta och bege mig till stallet snart å longera Bönan, om ridhuset är ledigt vill säga! Hon är barfota så jag vill inte vara i paddocken, då halkar hon ihjäl sig!

lägger in en blid på gooo Fantasie =))

image18

So Long!


städ, tvätt, party

NU har jag äntligen storstädat läggan! Och tvättat har jag åxå hunnit med, å klippt klorna å badat Tuffen. =)

Efter det så begav jag och älsklingen oss till svärmor och svärfar på smyckesparty.
Dennis köpte ett jätte fin halssmycke till mig som blir en julklapp. Det va jätte fint gubben! =))

Å nu så sitter vi å väntar spänt på idol utröstningen, jag hoppas att Andreas åker, men jag tror att Amanda åker tyvärr..Marie rockade iallafall FETT ikväll! Jag gillade hennes extremt löjliga dans moves, det var som att slungas tillbaka 
80-talet! =)) Tyckte som Kirsti, hon var som en blond Tina Turner. =)

Nu ska vi ut å åka bil Älsklingen är rastlös =))

Bye bye

Nu var det fixat!

Nu har jag fixat till bilder i inläggen som jag hade tagit bort. Det är inte samma blider men skit i det!

Vart å ätit palt hos mamma idag det va såå gott! Det är så himla gott när man inte ätit det på ett tag!
annars så har det varit en slöar dag för min del idag...ides bara inte städa idag när vi ändå har kartonger fulla lägeneten å gammla dataskärmar å skit! så det blir imorgon ist! fick ändå tvätt tid då, så det är skönare att göra allt på en gång då.

Go natt

förresten ska passa på å slänga in en bild från mammas å kajs bröllop! Nu är det officiellt Monica Kottelin!! =)
Dom är såå söta =)

image12

image13

Hoppträning

Åhå, det gick såå bra på Robban träningen ikväll!! Hon är så himla duktig min lilla böna!!

korten är skit dåliga, men det blir så i ridhuset! men det blev rätt läckra bilder if!! =)
Han har sagt det förr och säger det igen "hon är mkt trevlig för att vara 3 år!" Det är så jävla roligt att höra, å speciellt när man gjort rubbet själv på hon! =)))

image5

image6

image7

Go natt!

Åååå bilderna!

Smarta jag tog bort alla bilder på Troya som jag hade laddat upp! Så nu går dom inte att se i inläggen. Men så fort vi fixar över dem från den gamla hårddisken till denna nya dator så ska jag ta och ladda upp dom igen! =)

Nu ska jag ta å städa å dona å kanske tvätta innan vi far till mor å äter palt!

Tack å hej! 

Länkar

Nu har jag lagt till några av mina favorit bloggar och webbshop sidor under "länkar" =))

Några av Mina absoluta favorit inrednings sidor är: Landstil, country stile (där man kan handla massor med härlig lantlig inredning) och Inredningsgalen!

Jag drömmer om att skaffa ett hus på landet och inreda det med denna lantliga inredning! Det är så vackert och romantiskt på nått sätt, och hemtrevligt! =)


image1



image2

image3

Tack å hej för mej så länge!

Tjoho!

Idag har jag hoppat lilla Carlo och det gick mkt bra. Hoppade bara några kryssprång, men han har ju inte hoppat på länge så det räckte. Carro ska hoppa han imorgon på Robbanträningen.

Longerade även bönan så hon ska vara mjuk å fin i kroppen tills imorgon.

För övrigt så Fick jag ett samtal idag av en viss Håkan, och han gav mig chansen en månad!! Perfekt, hoppas bara det går bra och att jag trivs, skulle inte vara helt fel med fast lön varje månad! =))
Kan behövas om jag säger så, är ju inte direkt gratis att äga häst.

Ska även till syo nästa vecka och försöka lista ut vad jag vill gå för utbildning nästa höst. Å jag vet verkligen inte vad jag vill utb mig till, är så svårt när jag inte tror på mig själv, jag tänker alltid att jag inte skulle klara den och den utb. Borde gå en självförtroende kurs! =)

Är så mkt jag vill just nu men har VERKLIGEN inte råd...är sååå tråkigt att inte ha nå pengar. Jag vill ha svarta och röda panellängder till vardagsrummet som jag kan ha bakom dom gardiner jag har nu. Åsså vill jag ha typ vita paneler som jag kan ha som rumsavdelare. Men det måste vänta tills jag fått ordning på min ekonomi.

Mitt liv känns som ett enda kaos just nu har så mkt järn i elden, ena dagen så har man det perfekta livet..och nästa så har man huvudet fullt men jobbiga tankar...eller jag har ju så lätt att få ångest och det är det jag känner nu, vet inte varför men sån är jag. Kanske är det mkt det här med det nya jobbet...tänk om jag får det, hur ska jag hinna med Troya då? Jag kan inte välja bort det som betyder mkt för mig, det som gör att jag över huvudtaget fungerar...åå jag tänker alldeles för mkt! Det är ju inte alls säkert att jag inte kommer att hinna med henne men jag tänker liksom alltid i förväg på det som KAN hända.

Men jag vet att allt snart ordnar sig på nått sätt, så ingen ide att gräva ner sig! Har ändå så fullt upp varje dag så jag hinner knappt tänka, för det är ju när man kommer hem och sätter sig ner som man börjar tänka.

Nä, nu ska lilla jag gå å mysa med dom två som betyder mest för mig!


"Sleep nice - fågelbajs"

Syftet ändrat

Ja som sagt, syftet med denna blogg har ändrats under det gångna året, den kommer att handla om allt i mitt liv från och med nu!
Men eftersom Troya tar upp en stor del av mitt liv så kommer jag väl förmodligen skriva om hon mest..=)

Imorgon ska jag hoppa Carlos, A-J:s D-ponny, en super trevlig liten krabat som har stor potential, inte minst inom hoppningen! Ska bli spännande =))
Och på torsdag ska jag hoppa bönan min för våran tränare Robban, det ska åxå bli spannande! :o)
Ska försöka muta älskingen att vara med på backen å ta lite kort, än så länge har jag ju inte ett enda kort på mig å bönan in action! Skandal..

Nä nu ska jag ta och bege mig mot sängen och fortsätta på "En oväntad semester" av Marian K som jag läser just nu, ganska rolig faktiskt.
Sen måste jag sova så jag orkar upp å släppa ut djuren imorgon bitti.

"Sleep well , cykelställ" !!!

Nystart!

Blev inte så aktiv som jag  trodde på den här blogg sidan! =/ Men det tar mkt tid att hålla på att skriva blogg, och jag har inte haft den tiden.
MEN nu tänkte jag göra ett nytt försök!!

Kan ju börja med att tala om att våran gammla dator bokstavligt "dammade" sönder!! så nu har vi köpt en ny. Men kruxet är ju att alla bilder vi har är ju på den gammla datorn och nu hoppas vi att de går att rädda, men vi tror inte att hårddisken är trasig, så det borde inte vara några problem.
Inte särskilt kul om vi skulle förlora alla våra bilder=minnen inte!

Ska även ta lite inrednings kort på våran lilla lya och lägga ut så småningom när vi installerat kamera programmet å så på datorn.

Jaja...ska snart bege mig till stallet och kolla vad som behövs inhandlas till lillpållen när jag far till Sus nya hästaffär, måste hitta ett nytt foder då hon får för mkt protein av det hon äter nu + att jag behöver nya stigläder, sadelgjord och nosgrimma! =)  
 
Tack å hej för mej!

P.s. var på arbetsintervju i fredags, så jag väntar spänt på att telefonen ska ringa och höra hur dommen lyder....=) d.s.

RSS 2.0