Mmmm..

Tror vi gjorde den godaste middagen alltså!
Hemmagjord potatissallad
hemmagjord kycklingmarinad
vi grillade kycklingfileerna på grillen
 plus en fräch sallad till!
Drack även ett vinglas till maten, fan jag har ju SEMESTER! =)

Nu ska ja cykla till stallet å rida. 


Kram å Hej

Semester!

Jag å dennis har varit på en liten tältsemester förra veckan,
vi var i lycksele å fan va fint väder det var! Gick bla på djurparken å lyckades tajma in när dom matade rovdjuren! Det var kul å se.

Utan att vi visste om det så var det motorveckan den veckan så jag kan lova att vi fick se FINA bilar!
Träffade S å gänget som åxå bodde på kampingen så det var lyckat!

Här får ni se 2 bilar som jag fastnade för =))



 

Visst är dom snygga! =)





Nu måste ja ut å hjälpa dennis å byta bränsle pumpen på FORRDEN!

Kram å hej =)


Då var det snart klart!

Tillträde första okt på huset! =))
Å så skönt alltså, längtar nästan ihjäl mig. Vill börja måla å tapetsera å kakla å klinkra redan nu!! Det kommer att bli så fint. Plus att vi måste hitta en fin matsals grupp som passar, vet inte riktigt vad jag vill ha än men dock har vi ju några månader å grubbla =)
ska bli så kul å ta före å efter bilder åxå, så får man se skillnaden! =)







Puss på nosen tuff, saknar dig innerligt...

Yes...

Då var man snart husägare då! =)

Hus..

Jag tror vi har hittat drömhuset....känns jätte kul! Tuffen hade trivts bra kan jag säga!! JÄTTE fin hund bur som hunden även kan gå in i ett hål i väggen på det gamla garaget och där var det en till fin bur och varmt och skönt! Och huset var perfekt för oss. Fin gård åxå!

Nu ska jag å rida! =) Det var ett tag sen!

Bye bye..


Till minne av...

Tuffen. Min älskade Tuffen..
Jag älskar dig såå mkt att ingen kan fatta..
Kan inte sluta gråta..spelar ingen roll vad alla andra tyckte...ingen kännde dig som jag..älskar och saknar dig så fruktansvärt...

Stilla somnade du in 30/6 10.30 på Älvsbyns vet.station
Jag låg bredvid dig på golvet och viskade lugnande till dig.

Älskar dig...jag saknar dig så fruktansvärt mycket redan, och mer kommer jag göra det med tiden när jag aldrig hör dina små suckar eller tillfredställande smackningar på kvällarna..och aldrig kommer du att hoppa upp i sängen och trycka dig tätt intill min mage när vi ska sova, lägga dig på rygg och gräva med dina små framben i luften efter mina händer...aldrig kommer jag få känna dina små blöta pussar på min kind heller...aldrig kommer du värma mig när jag fryser mer...Du var så söt när du vickade på ditt söta lilla huvud, viftade på svansen och gnydde när du ville något..det finns så mycket minnen...förstår inte att jag aldrig mer kommer att få se dig...aldrig..det känns fruktansvärt!
När jag går förbi sovrummet så förväntar jag mig att du ligger på sängen...när jag går förbi köket så väntar jag mig att du ligger bredvid dina mat skålar...men du finns inte mer...kan inte fatta...

På norrabyn ligger du nu i stilla frid med busen, grisen, bollen och benet, bredvid din kompis elmer..

Jag orkar inte mer...måste sova igen...
Älskar dig tuffen så jävla mkt att jag vet inte hur jag nånsin kommer att kunna sluta gråta....älskar dig tuffen..hoppas du har det bra lillgrisen min..älskar dig..



17.23
Har följt med mamma till lule och handlat mat...mest för att ha nån omkring mig...är väldigt deprimerad just nu..kom hem för ett tag sen, måste vara själv nu och det känns jobbigt.
Är mkt tungt å jag har ångest, dennis är borta till torsdag så jag är helt ensam, har ingen tuffen att prata med eller lägga mig i soffan med. Är så rädd att gå härifrån datorn och gör nåt som tillhör vardagen, för då poppar det upp minnen hela tiden och jag börjar gråta...lägger jag mig i soffan brukar tuffen alltid hoppa upp till mig...går jag till köket följer han efter..ALLT har ett minne...
Fan jag är yr heela tiden...har varit det sen i lördags...å såå varm i kroppen...

20.12

Har pratat lite med dennis, känner mig så fruktansvärt ensam och lessen...kändes lite bättre att få berätta för nån hur jag känner...

Kan inte fatta vad jag har gjort..!? Har ångest...känns som att jag har gjort fel, att jag har gjort vad alla andra ville, för jag ville absolut inte ta bort honom..jag älskar ju han och det är ingen som fattar vilket band man skapar med en sån hund som är som han var, för jag älskar han och tycker synd om han ännu mer! Jag älskade han, med mig var han alltid trygg och snäll.. han var mitt syskon, mitt barn och min vän på en och samma gång...nu har jag tappat alla tre..
Men jag har ett ansvar och nu beslutade jag mig för det ja gjorde och skulle ha gjort för länge sen...inte för att det hade hänt nå speciellt nu men ingen fattar..alltid orolig och spänd jag höll på att gå i väggen, att fatta ett sådant beslut är fan omöjligt, för hur jag än beslutar så känns det fel...

Jag ÄLSKAR dig tuffen!! Det saknas en stor del av mig när du inte är här, känns som att jag är avkapad, jag känner mig inte hel...alltid har du funnits med mig, från det att mitt liv gjorde en helomvändning när jag var 19 så var du med, du följde mig till min nystart  över hundra mil hemifrån efter min uppgörelse i familjen. Innan dess var du min stora tröst när ingen fanns där och allt var jobbigt.
Sen kom vi hem, hela och frächa och mådde mkt bättre (iaf jag), kanske hade jag lagt för mkt ansvar på dig under resans gång att du istället sakta började brytas ner och måste försvara det du bryr dig om till varje pris! 
Det var ju faktiskt så det var, du trodde att allt var på liv och död och du älskade ju mig mest av allt..
åh jag älskar dig tuffepuffen..jag saknar dig så innerligt...lillgrisen....
kan inte sluta gråta...

Älskade fina vackra Tuffen förlåt...hugger i mitt hjärta varje sekund..förlåt..



2/7 -08

Har just varit vid graven och sagt farväl...det kändes  bra...jag satt länge och funderade och jag tror han har frid i hjärtat nu...älskar dig tuffen sååå mycket!


RSS 2.0